WEKO3
アイテム
「自然との関わり・生命尊重」に関する体験を促す教材開発と保育実践 : 幼稚園の異年齢集団遊び「あそびっこだいさくせん」の実践⑹
https://doi.org/10.32150/00010845
https://doi.org/10.32150/000108454c951dc2-3182-44ac-a21d-9557567b2e3c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-02-09 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 「自然との関わり・生命尊重」に関する体験を促す教材開発と保育実践 : 幼稚園の異年齢集団遊び「あそびっこだいさくせん」の実践⑹ | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | teaching materials | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | nature | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | kindergarten teacher training program | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | infant | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.32150/00010845 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
本田, 真大
× 本田, 真大
× 小椋, 美和子
|
|||||||||
著者別名 | ||||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||||
識別子 | 27691 | |||||||||
姓名 | HONDA, Masahiro | |||||||||
著者別名 | ||||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||||
識別子 | 27692 | |||||||||
姓名 | OGURA, Miwako | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | This study aimed to discuss the teaching materials focused on the relationship with nature and respect to life. Almost all practices were planned to deliver teaching materials for infants. These teaching materials were focused on the following ten objects: “light,” “leaf,” “sky,” “water,” “star,” “wind,” “branch,” “stone,” “shadow,” and “cloud.” Qualitative analysis of development and practices regarding these teaching materials, revealed three important characteristics: “understanding characteristics of objects through direct contact,” “showing some thought patterns such as comparing and associating,” and “high contingency lead to being moved to find out and to explore deeply.” Relationships among three characteristics, course for study in kindergarten, and motivation for challenging tasks(play, work)were also discussed. | |||||||||
書誌情報 |
北海道教育大学紀要. 教育臨床研究編 巻 73, 号 1・2, p. 11-20, 発行日 2023-01 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 27583902 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
識別子タイプ | NCID | |||||||||
関連識別子 | AB00000284 | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
その他のタイトル | ||||||||||
その他のタイトル | Development and Practices about Teaching Materials Focused on the Relationship with Nature and Respect to Life : The Practices of Multi-age Infants’ Playful Time in Kindergarten ⑹ | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 北海道教育大学 |