ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 北海道教育大学紀要 (online ISSN 2759-6680)
  2. 第73巻 第1・2号 教育臨床研究編

技術科におけるSTEMを位置づけた問題解決学習の創造性に及ぼす影響

https://doi.org/10.32150/00010863
https://doi.org/10.32150/00010863
4b9890c5-bb52-4e9c-9fd8-3972d6bfde92
名前 / ファイル ライセンス アクション
73-1.2-b20.pdf 73-1.2-b20.pdf (590.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-02-09
タイトル
タイトル 技術科におけるSTEMを位置づけた問題解決学習の創造性に及ぼす影響
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.32150/00010863
ID登録タイプ JaLC
著者 前田, 悠貴

× 前田, 悠貴

前田, 悠貴

Search repository
関, 健太

× 関, 健太

関, 健太

Search repository
小泉, 匡弘

× 小泉, 匡弘

小泉, 匡弘

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 27796
姓名 MAEDA, Yuki
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 27797
姓名 SEKI, Kenta
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 27798
姓名 KOIZUMI, Tadahiro
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study is to analyze the effect of problem-based learning (PBL) on creativity and clarify the results and issues in a technology class at junior high school level. The problem-based learning was practiced after dividing the roles of scientists, technologists, engineers, and mathematicians (STEM) in each group of participants. The effect of on creativity were analyzed by utilizing a creativity scale which consists of six factors: flexibility, analyticity, enterprising, sustainability, imagination, and cooperativeness.As a result of analysis indicated that the flexibility, sustainability, and imaginative factors improved after learning. In addition, the analyticity of scientists and mathematicians, the enterprising of technologist, the enterprising and cooperativeness of engineers improved. In contrast, the cooperativeness of engineers declined.Clarifying the roles of STEM allowed the students to better concentrate on each problem and contents of learning. Therefore, some factors of creativity improved after problem-based learning were initiated. However, some issues of problem-based learning were identified. First, prior learning about sensors and actuators was inadequate. Second, visualizing the data using tables and graphs were not enough due to the number of measurement being too small. Lastly, worksheets need to be devised to provide appropriate feedback to individuals and groups.
書誌情報 北海道教育大学紀要. 教育臨床研究編

巻 73, 号 1・2, p. 231-239, 発行日 2023-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 27583902
書誌レコードID
識別子タイプ NCID
関連識別子 AB00000284
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
その他のタイトル
その他のタイトル Effect of Problem-based Learning on Creativity Clarified the Role of STEM in the Technology Class
出版者
出版者 北海道教育大学
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 14:38:11.139826
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3