ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 北海道教育大学紀要 (online ISSN 2759-6680)
  2. 第71巻 第2号 教育科学編

Comparative Study of Mathematics Education in Namibia and Japan

https://doi.org/10.32150/00006967
https://doi.org/10.32150/00006967
c19e9166-8995-4928-8279-f7d3aea1d92c
名前 / ファイル ライセンス アクション
71-2-a10.pdf 71-2-a10.pdf (279.5 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-04-07
タイトル
タイトル Comparative Study of Mathematics Education in Namibia and Japan
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.32150/00006967
ID登録タイプ JaLC
著者 HELENA, Mupopya Iithete

× HELENA, Mupopya Iithete

HELENA, Mupopya Iithete

Search repository
ISHII, Hiroshi

× ISHII, Hiroshi

ISHII, Hiroshi

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 18182
姓名 ヘレナ, ムポピャ イシテ
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 18183
姓名 石井, 洋
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study compares mathematics education in Namibia to that in Japan as part of a partnership and collaborative learning effort in these countries. The focus of the study is on mathematics curricula, textbooks, and how mathematics lessons are conducted. Reports demonstrate that mathematics education in Japan has been advancing according to analyses performed by TIMSS and PISA. This comparative study may assist in understanding differences and similarities in curriculum policy, education framework, and student provision in theses two countries. Comparison was conducted by analyzing the following: 1) education systems, 2) mathematics curriculum frameworks, 3) mathematics textbooks, and 4) observations of Japanese mathematics lessons. Despite similarities in the education systems of these two countries, the study found Japanese mathematics education content to be erudite compared to the same content in Namibia. The results of this study may be used to harmonize and strengthen the teaching and learning of mathematics education in Namibia and Japan.
書誌情報 北海道教育大学紀要. 教育科学編

巻 71, 号 2, p. 111-118, 発行日 2021-02
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13442554
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11273292
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
その他のタイトル
その他のタイトル ナミビアと日本の数学教育に関する比較研究
出版者
出版者 北海道教育大学
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 16:24:23.534923
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3