ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 北海道教育大学紀要 (online ISSN 2759-6680)
  2. 第73巻 第1・2号 教育臨床研究編

授業中の教師のL2使用に対する学習者の意識とその変化

https://doi.org/10.32150/00010855
https://doi.org/10.32150/00010855
a4fb2850-06ba-45ed-8ab3-593e11f6474d
名前 / ファイル ライセンス アクション
73-1.2-b12.pdf 73-1.2-b12.pdf (341.5 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-02-09
タイトル
タイトル 授業中の教師のL2使用に対する学習者の意識とその変化
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.32150/00010855
ID登録タイプ JaLC
著者 濱田, 裕介

× 濱田, 裕介

濱田, 裕介

Search repository
志村, 昭暢

× 志村, 昭暢

志村, 昭暢

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 27761
姓名 HAMADA, Yusuke
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 27762
姓名 SHIMURA, Akinobu
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This research aims to clarify learners’ perceptions regarding the use of their second language(L2, or English)in the L2 classroom. The Course of Study in Japan demonstrates that the English class at high schools should be conducted mainly in English. However, in many cases, the use of English is insufficient for several reasons. Some of them are related to teachers’ beliefs about teaching, while others are teachers’ ability or confidence to speak English. This study focuses on learners’ perceptions concerning teachers’ L2 use in their classrooms because they are often misunderstood and overlooked. In addition, since many learners do not experience enough L2 use by teachers in the classroom, they cannot have the firm belief. Then, in this research, learners are given sufficient L2 exposure by a teacher in their class, and how they felt about it and whether their perceptions changed over this treatment were examined. The data were collected using a questionnaire twice: before and after the treatment. As a result, it was revealed that many learners have positive opinions overall, and their opinion changed positively. These can promote teachers’ more L2 use in class.
書誌情報 北海道教育大学紀要. 教育臨床研究編

巻 73, 号 1・2, p. 131-142, 発行日 2023-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 27583902
書誌レコードID
識別子タイプ NCID
関連識別子 AB00000284
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
その他のタイトル
その他のタイトル Learners’ Perceptions of Teachers’ Use of L2 in Class, and the Changes
出版者
出版者 北海道教育大学
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 14:38:24.820825
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3