Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2024-08-22 |
タイトル |
|
|
タイトル |
ニュージーランドの保育施設における専門性開発 : ハミルトン市のある園で開催された園内研修に参加して |
|
言語 |
ja |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.32150/0002000261 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
著者 |
川端, 美穂
玉瀬, 友美
中西, さやか
|
著者別名 |
|
|
|
姓名 |
KAWABATA, Miho |
|
|
言語 |
en |
著者別名 |
|
|
|
姓名 |
TAMASE, Yumi |
|
|
言語 |
en |
著者別名 |
|
|
|
姓名 |
NAKANISHI, Sayaka |
|
|
言語 |
en |
抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
This study analyzed the professional development surrounding Learning Story practicesin New Zealand, with a focus on training and inquiry methods that support children’slearning. Conducted between late February and early March 2023, the research involvedvisiting Sunny Side Early Educare in Hamilton, Waikato, and participating in in-housetraining. Semi-structured interviews were conducted with the educators. This short paperreports on the content of the training facilitated by Wendy Lee, Director of EducationalLeadership Project Ltd., and reflects on the insights gained from the lead caregiver’sperspective during the training. The findings have implications for the effectiveimplementation of Learning Story practices to enhance children’s learning experiences. |
書誌情報 |
北海道教育大学紀要. 教育臨床研究編
巻 75,
号 1,
p. 1-15,
発行日 2024-07-31
|
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
PISSN |
|
収録物識別子 |
2758-3902 |
書誌レコードID |
|
|
|
識別子タイプ |
NCID |
|
|
関連識別子 |
AB00000284 |
著者版フラグ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
その他のタイトル |
|
|
その他のタイトル |
Professional Development in New Zealand Early Childhood Education Facilities : A Report from In-House Training at a Childcare Centre in Hamilton City |
|
言語 |
en |
出版者 |
|
|
出版者 |
北海道教育大学 |