WEKO3
アイテム
「数量や図形,標識や文字などへの関心・感覚」の体験を促す教材開発と保育実践 : 幼稚園の異年齢集団遊び「あそびっこだいさくせん」の実践 (7)
https://doi.org/10.32150/0002000262
https://doi.org/10.32150/0002000262b45d1e33-0ebe-46c3-abaf-ea72e1a08b27
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-08-22 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 「数量や図形,標識や文字などへの関心・感覚」の体験を促す教材開発と保育実践 : 幼稚園の異年齢集団遊び「あそびっこだいさくせん」の実践 (7) | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | teaching materials | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | kindergarten teacher training program | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | infant | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.32150/0002000262 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
本田, 真大
× 本田, 真大
× 小椋, 美和子
|
|||||||||
著者別名 | ||||||||||
姓名 | HONDA, Masahiro | |||||||||
言語 | en | |||||||||
著者別名 | ||||||||||
姓名 | OGURA, Miwako | |||||||||
言語 | en | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | This study aimed to discuss the teaching materials focused on the relationship withinterests in and sensitivity to quantity, figures, signs and letters, etc. Qualitative analysis often practices of three- to five-year-old infants in their playful time during extracurricularhours revealed mathematical activities and experiences such as “space/geometry” and“patterns and logical relations.” Another aspects of mathematical activities and experiencessuch as “arithmetic” were discussed. | |||||||||
書誌情報 |
北海道教育大学紀要. 教育臨床研究編 巻 75, 号 1, p. 17-25, 発行日 2024-07-31 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||
収録物識別子 | 2758-3902 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
識別子タイプ | NCID | |||||||||
関連識別子 | AB00000284 | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
その他のタイトル | ||||||||||
その他のタイトル | Development and Practices about Teaching Materials Focused on the Relationship with Interests in and Sensitivity to Quantity, Figures, Signs and Letters, etc. : The Practices of Multi-age Infants’ Playful Time in Kindergarten ⑺ | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 北海道教育大学 |