WEKO3
アイテム
音楽鑑賞の授業における人工知能を活用した実践
https://doi.org/10.32150/0002000269
https://doi.org/10.32150/0002000269ea053174-9c85-45fd-8edb-a31e0f4ef373
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-08-22 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 音楽鑑賞の授業における人工知能を活用した実践 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.32150/0002000269 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
芳賀, 均
× 芳賀, 均
× 盛田, 祥史
|
|||||||||
著者別名 | ||||||||||
姓名 | HAGA, Hitoshi | |||||||||
言語 | en | |||||||||
著者別名 | ||||||||||
姓名 | MORITA, Yoshifumi | |||||||||
言語 | en | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | With the recent rapid development of Artificial intelligence (AI), its introduction intoschool settings seems inevitable. In this background, we trialled practice incorporating of AIinto primary school music appreciation lessons. The children’s impressions of AI during thetrial were observed to vary from positive impressions, such as ‘amazing’ and ‘convenient’, tonegative impressions, such as ‘scary’ and ‘dangerous if used the wrong way’. The studentsalso evaluated its capabilities and functions, which suggests an attitude of using it effectivelywhile understanding its detriments. | |||||||||
書誌情報 |
北海道教育大学紀要. 教育臨床研究編 巻 75, 号 1, p. 109-114, 発行日 2024-07-31 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||
収録物識別子 | 2758-3902 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
識別子タイプ | NCID | |||||||||
関連識別子 | AB00000284 | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
その他のタイトル | ||||||||||
その他のタイトル | Trialling Practice Using Artificial Intelligence in Music Appreciation Class | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 北海道教育大学 |