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アイテム
How Kierkegaard can help us understand covering in Analects 13.18
https://hokkyodai.repo.nii.ac.jp/records/2000412
https://hokkyodai.repo.nii.ac.jp/records/2000412822ffe64-61a5-4a4e-aaf9-17c506af95a5
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
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Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||||
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公開日 | 2025-03-07 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | How Kierkegaard can help us understand covering in Analects 13.18 | |||||||
言語 | en | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | eng | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Kierkegaard | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Confucianism | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Analects | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Covering | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Upright Gong | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | キルケゴール | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 儒教 | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 論語 | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 隱す | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 直躬 | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | journal article | |||||||
著者 |
KOMASINSKI, Andrew
× KOMASINSKI, Andrew
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抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | I suggest that Kierkegaard proves a helpful interlocutor in the debate about Analects 13.18 and the meaning of yin 隱. After surveying the contemporary debate, I argue that Kierkegaard and the Confucians agree on three important points. First, they both present relational selves. Second, both believe certain relationships (God for Kierkegaard and tian 天 and the sages for the Confucians) are integral for moral knowledge. Third, both present a differentiated account of love where our obligations are highest to those with whom we are closest. Moreover, Kierkegaard’s “covering” in the deliberation “Love covers a multitude of sins” in Works of Love of “covering” suggests innovative meanings for yin 隱 that are compatible with Confucian philosophy. Finally, I argue that sagely discretion in covering on the Confucian account is like the teleological suspension of the ethical. | |||||||
bibliographic_information |
Asian Philosophy 巻 26, 号 2, p. 133-148, 発行日 2016 |
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ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||
収録物識別子 | 09552367 | |||||||
item_10_source_id_9 | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA1081954X | |||||||
出版タイプ | ||||||||
出版タイプ | AM | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa | |||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | Taylor & Francis |