WEKO3
アイテム
教員養成教育としての預かり保育への参加の意義と課題 : 幼稚園の異年齢集団遊び「あそびっこだいさくせん」の実践(1)
https://doi.org/10.32150/00006897
https://doi.org/10.32150/0000689770b2dad3-3194-4215-ab8e-10d633f4dae2
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
71-1-a02.pdf (400.1 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-09-29 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 教員養成教育としての預かり保育への参加の意義と課題 : 幼稚園の異年齢集団遊び「あそびっこだいさくせん」の実践(1) | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | kindergarten teacher training program | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | extracurricular hour educational activities | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.32150/00006897 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
本田, 真大
× 本田, 真大× 小椋, 美和子 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 17919 | |||||
姓名 | HONDA, Masahiro | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 17920 | |||||
姓名 | OGURA, Miwako | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of the present study was to examine the importance and limits of the kindergarten teacher training program during extracurricular hours. Through the analysis of documents of about nine practices, the educational experiences were illustrated. Seven students who conducted activities for three-to five-year-old infants learned about various skills and felt difficulties about appropriately supports for infants. The importance of the abilities of prediction about infants’ image was discussed. | |||||
書誌情報 |
北海道教育大学紀要. 教育科学編 巻 71, 号 1, p. 15-24, 発行日 2020-08 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13442554 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11273292 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | The Importance and Limits of the Teacher Training Program during Extracurricular Hours : The Practices of Multi-age Infant’s Playful Time in Kindergarten (1) | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 北海道教育大学 |