ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 北海道教育大学紀要 (online ISSN 2759-6680)
  2. 第71巻 第2号 教育科学編

Comparative Study of Mathematics Education in Indonesia and Japan

https://doi.org/10.32150/00006968
https://doi.org/10.32150/00006968
507d4a18-99de-4c1c-9475-e6dc261887a8
名前 / ファイル ライセンス アクション
71-2-a11.pdf 71-2-a11.pdf (720.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-04-07
タイトル
タイトル Comparative Study of Mathematics Education in Indonesia and Japan
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.32150/00006968
ID登録タイプ JaLC
著者 SISKA, Setianingsih

× SISKA, Setianingsih

SISKA, Setianingsih

Search repository
ISHII, Hiroshi

× ISHII, Hiroshi

ISHII, Hiroshi

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 18186
姓名 シスカ, スティアニンシ
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 18187
姓名 石井, 洋
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Japan and Indonesia have engaged in educational exchanges for over half a century, and both have implemented collaborative learning, particularly in the mathematics field. Therefore, this comparative study was conducted to assess the similarities and differences in mathematics education to determine which areas require attention. Despite having similar school systems, fundamental differences were found between the Japanese and Indonesian national education systems. While the Program for International Student Assessment (PISA) surveys found that Japanese math students regularly ranked in the top 10 countries, Indonesia’s students were regularly ranked second or third to last. Therefore, both countries must continue monitoring student performance and evaluate the effectiveness of their mathematics education systems. In particular, Indonesia must better utilize its resources and achieve greater socioeconomic equity.
書誌情報 北海道教育大学紀要. 教育科学編

巻 71, 号 2, p. 119-130, 発行日 2021-02
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13442554
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11273292
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
その他のタイトル
その他のタイトル インドネシアと日本の数学教育に関する比較研究
出版者
出版者 北海道教育大学
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 16:24:20.648490
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3