ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 北海道教育大学紀要 (online ISSN 2759-6680)
  2. 第71巻 第2号 教育科学編

ボールゲームの戦術行動における幼児のコート上の位置取りの変化 : Ballschule(バルシューレ)の戦術トレーニングの効果

https://doi.org/10.32150/00006982
https://doi.org/10.32150/00006982
3b6a65e7-4278-4e19-9fbb-1d4d1cf0e585
名前 / ファイル ライセンス アクション
71-2-a25.pdf 71-2-a25.pdf (922.3 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-04-07
タイトル
タイトル ボールゲームの戦術行動における幼児のコート上の位置取りの変化 : Ballschule(バルシューレ)の戦術トレーニングの効果
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.32150/00006982
ID登録タイプ JaLC
著者 奥田, 知靖

× 奥田, 知靖

奥田, 知靖

Search repository
安部, 久貴

× 安部, 久貴

安部, 久貴

Search repository
房野, 真也

× 房野, 真也

房野, 真也

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 18258
姓名 OKUDA, Tomoyasu
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 18259
姓名 AMBE, Hisataka
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 18260
姓名 BONO, Shinya
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The aim of this study was to clarify the effect of tactical training in the general tactical ability of ball games based on the “Ball School” program for young children. The tactical task in this study required the “positioning ability on the field” in which children moved on the field while avoiding two consecutively moving fitness balls. In this study, the position coordinates of the child and the two balls calculated by the 2-dimensional DLT method were used. Then, the position of the child, the movement distance/speed of the child, and the distance/angle between the ball and child were compared before and after the tactical training. The main results were as follows: 1) after training, the frequency of children’s movement increased toward the central area in the field, 2) In the ball holding phase after training, the children’s movement speed improved by about 0.2m/s on average, and the angle between the child and the two balls improved by about 20 degrees on average, 3) These results suggest that the “Ball School” coaching style, which emphasizes implicit learning, improved the tactical behavior of “positioning on the field” in young children.
書誌情報 北海道教育大学紀要. 教育科学編

巻 71, 号 2, p. 275-284, 発行日 2021-02
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13442554
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11273292
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
その他のタイトル
その他のタイトル The Differences of Position on the Field in Ball Game Tactical Behavior in Young Children : Effects of Tactical Training Based on “Ball School”
出版者
出版者 北海道教育大学
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 16:23:54.354456
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3