ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 北海道教育大学紀要 (online ISSN 2759-6680)
  2. 第72巻 第1号 教育科学編

Error Correction Activities Encourage Repeated Reading in Class

https://doi.org/10.32150/00007025
https://doi.org/10.32150/00007025
280c5105-9189-4196-8fb5-cbf46b6a96c9
名前 / ファイル ライセンス アクション
72-1-a14.pdf 72-1-a14.pdf (146.4 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-10-14
タイトル
タイトル Error Correction Activities Encourage Repeated Reading in Class
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.32150/00007025
ID登録タイプ JaLC
著者 HAMADA, Yusuke

× HAMADA, Yusuke

HAMADA, Yusuke

Search repository
SHIMURA, Akinobu

× SHIMURA, Akinobu

SHIMURA, Akinobu

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 18438
姓名 濱田, 裕介
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 18439
姓名 志村, 昭暢
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Repeated reading (RR) entails the reading of the same materials repeatedly and is a technique intended to develop reading fluency and comprehension for learners of English as a foreign language (EFL). However, the practice of RR today in classrooms throughout Japan is seemingly insufficient for several reasons. The present study focuses mainly on concentration and motivation for RR, which suggest that error correction activities (ECAs) are effective in encouraging RR. ECAs denote activities through which learners identify and correct several errors that are intentionally embedded in the text. This research examines whether ECAs enhance the concentration and motivation of learners for RR using a questionnaire. The results indicate that learners maintain concentration and motivation the most during ECAs, and that ECAs can be a catalyst for further RR.
書誌情報 北海道教育大学紀要. 教育科学編

巻 72, 号 1, p. 159-172, 発行日 2021-08
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13442554
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11273292
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
その他のタイトル
その他のタイトル 間違い訂正活動が英文繰り返し読みを促す効果について
出版者
出版者 北海道教育大学
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 16:22:30.025561
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3