ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 北海道教育大学紀要 (online ISSN 2759-6680)
  2. 第72巻 第1号 教育科学編

Receptive and Productive Vocabulary Knowledge of Negative Prefixes by EFL Students

https://doi.org/10.32150/00007026
https://doi.org/10.32150/00007026
0c9b62e3-7613-4c87-8985-a18c1ab40a5c
名前 / ファイル ライセンス アクション
72-1-a15.pdf 72-1-a15.pdf (190.3 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-10-14
タイトル
タイトル Receptive and Productive Vocabulary Knowledge of Negative Prefixes by EFL Students
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.32150/00007026
ID登録タイプ JaLC
著者 KIM, Bogyeong

× KIM, Bogyeong

KIM, Bogyeong

Search repository
ISHIZUKA, Hiroki

× ISHIZUKA, Hiroki

ISHIZUKA, Hiroki

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 18442
姓名 キム, ボギョン
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 18443
姓名 石塚, 博規
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study intends to examine English as a Foreign Language (hereafter EFL) learners’ knowledge of negational prefixes in English adjectives in both the receptive and productive aspects. Although negative prefixes demand much working memory from EFL learners and have a crucial impact on the meaning of the sentence, not much research has attempted to analyze their awareness of negative prefixes systematically. Influenced by studies on native speakers’ (hereafter NSs) knowledge of negative prefixes, an experiment was conducted to reveal EFL learners’ understanding and the usage of English negative prefixes. To serve this purpose, six high school students in Korea participated in a self-paced reading and fillin-the blank test. The results showed that Korean EFL students are not sensitive to the correctness of the forms of the prefixes to the bases. However, they demonstrated intuition over etymological differences. They dichotomized un- to native English word and IN-(in-,im-,ir-, il-) to the Latinate origin word more severely than NSs. The results also revealed that un- is the most favored negational prefix among the EFL learners and they rely heavily on orthographical information when producing it. These findings hopefully make contribution to developing more effective vocabulary teaching methods in EFL classrooms.
書誌情報 北海道教育大学紀要. 教育科学編

巻 72, 号 1, p. 173-187, 発行日 2021-08
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13442554
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11273292
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
その他のタイトル
その他のタイトル EFL学習者の英語形容詞の否定接頭辞における受容語彙知識と産出語彙知識
出版者
出版者 北海道教育大学
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 16:22:27.020086
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3