ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 北海道教育大学紀要 (online ISSN 2759-6680)
  2. 第72巻 第1号 教育科学編

Analyzing Strategies and Methodologies of Teaching Mathematics in Japan and Namibia

https://doi.org/10.32150/00007031
https://doi.org/10.32150/00007031
c17fff87-6779-4451-9547-d8d5f9691ce7
名前 / ファイル ライセンス アクション
72-1-a20.pdf 72-1-a20.pdf (367.8 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-10-14
タイトル
タイトル Analyzing Strategies and Methodologies of Teaching Mathematics in Japan and Namibia
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.32150/00007031
ID登録タイプ JaLC
著者 HELENA, Mupopya Iithete

× HELENA, Mupopya Iithete

HELENA, Mupopya Iithete

Search repository
ISHII, Hiroshi

× ISHII, Hiroshi

ISHII, Hiroshi

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 18458
姓名 ヘレナ, ムポピャ イシテ
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 18459
姓名 石井, 洋
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study compared elementary mathematics teaching strategies and methodologies in Japan and Namibia. Based on observation data, video recordings, and test analyses, it was found that each country had its modus operandi for teaching mathematics. While both countries used demonstration and brainstorming, different teaching approaches were also employed. Japan’s elementary mathematics teaching employed a structured problem-solving approach based on lesson study, a learner-centered approach based on Vygotsky’s theory of social constructivism. In Namibia, however, demonstrations were the most used method, guided by Bandura’s theory of social/observational learning. Challenges were also observed as the teachers shifted from teacher-oriented to learner-oriented instruction. Japan’s mathematics teaching strategies and methodologies were concluded to be more effective than those in Namibia, as learners showed a greater understanding, and the teachers appeared to have greater subject knowledge expertise and pedagogical content knowledge.
書誌情報 北海道教育大学紀要. 教育科学編

巻 72, 号 1, p. 247-261, 発行日 2021-08
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13442554
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11273292
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
その他のタイトル
その他のタイトル 日本とナミビアにおける数学教育の戦略と方法論の分析
出版者
出版者 北海道教育大学
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 16:22:14.982821
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3