ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 北海道教育大学紀要 (online ISSN 2759-6680)
  2. 第72巻 第1号 教育科学編

中学校の保健学習における知識の習得と思考力の関係 : 感染症・エイズ及び性感染症の学習を通して

https://doi.org/10.32150/00007053
https://doi.org/10.32150/00007053
ce8585ca-2d1c-48fd-99eb-9dc5425e9839
名前 / ファイル ライセンス アクション
72-1-a42.pdf 72-1-a42.pdf (437.3 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-10-14
タイトル
タイトル 中学校の保健学習における知識の習得と思考力の関係 : 感染症・エイズ及び性感染症の学習を通して
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.32150/00007053
ID登録タイプ JaLC
著者 髙橋, 正年

× 髙橋, 正年

髙橋, 正年

Search repository
高瀬, 淳也

× 高瀬, 淳也

高瀬, 淳也

Search repository
河本, 岳哉

× 河本, 岳哉

河本, 岳哉

Search repository
村上, 雅之

× 村上, 雅之

村上, 雅之

Search repository
梅村, 拓未

× 梅村, 拓未

梅村, 拓未

Search repository
中島, 寿宏

× 中島, 寿宏

中島, 寿宏

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 27433
姓名 TAKAHASHI, Masatoshi
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 27434
姓名 TAKASE, Jyunya
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 27435
姓名 KAWAMOTO, Takeya
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 27436
姓名 MURAKAMI, Masaya
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 27437
姓名 UMEMURA, Takumi
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 27438
姓名 NAKAJIMA, Toshihiro
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study is to investigate the relationship between the acquisition of health-related knowledge among junior high school students and their thinking ability. Therefore, the authors decided to study the characteristics of the content of thinking ability and the acquisition of knowledge relating to infectious diseases, AIDS and other sexually transmitted diseases. The target students were 103 third-year junior high school students. The students with superior knowledge scores showed specific contents in their explanations of preventative methods, such as increasing the body's resistance by rest, exercise, vaccination, disinfecting pathogens such as viruses, and blocking the infection route by hand washing. This study highlighted a high level of correlation between the ability to explain preventative methods appropriately and a high level of knowledge. It was therefore concluded that there is a positive relationship between acquiring knowledge about infectious diseases and thinking ability.
書誌情報 北海道教育大学紀要. 教育科学編

巻 72, 号 1, p. 509-517, 発行日 2021-08
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13442554
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11273292
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
その他のタイトル
その他のタイトル Relationship between Knowledge Acquisition and Thinking Ability in Junior High School Health Learning : Through Learning about Infectious Diseases and Sexually Transmitted Diseases
出版者
出版者 北海道教育大学
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 14:42:08.087143
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3