ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 北海道教育大学紀要 (online ISSN 2759-6680)
  2. 第74巻 第2号 教育臨床研究編

英語長文の音読に対する学習者の動機付けについての認知的自己評価

https://doi.org/10.32150/0002000099
https://doi.org/10.32150/0002000099
9f93c0a6-6c54-42bd-b3bc-8f1c8185739d
名前 / ファイル ライセンス アクション
74-2-b08.pdf 74-2-b08.pdf
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-02-09
タイトル
タイトル 英語長文の音読に対する学習者の動機付けについての認知的自己評価
言語 ja
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.32150/0002000099
ID登録タイプ JaLC
著者 濱田, 裕介

× 濱田, 裕介

ja 濱田, 裕介

Search repository
内野, 駿介

× 内野, 駿介

ja 内野, 駿介

Search repository
著者別名
姓名 HAMADA, Yusuke
言語 en
著者別名
姓名 UCHINO, Shunsuke
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study seeks to clarify cognitive self-assessment of learners' motivation for three different ways of reading aloud. The participants consisted of 42 Japanese students from an all-boys high school. As a treatment, after understanding the content of a long English passage, the participants performed buzz reading (BR), parallel reading (PR), and error-finding reading (EFR) in a separate session. Afterward, they were given identical questionnaires to assess their motivation. Consequently, a significant difference was observed in three of four categories in the questionnaire, suggesting that learners' motivations varied depending on their method of reading aloud. The result of open-ended questions was analyzed using the KJ method, and four noteworthy insights into their motivation for reading aloud were identified. These findings may indicate pedagogical implications for the classroom.
書誌情報 北海道教育大学紀要. 教育臨床研究編

巻 74, 号 2, p. 91-103, 発行日 2024-01-31
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 2758-3902
書誌レコードID
識別子タイプ NCID
関連識別子 AB00000284
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
その他のタイトル
その他のタイトル Cognitive Self-assessment of Learners' Motivation for Reading Aloud Long English Passages
言語 en
出版者
出版者 北海道教育大学
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-02-09 06:49:46.321675
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3