WEKO3
アイテム
英語長文の音読に対する学習者の動機付けについての認知的自己評価
https://doi.org/10.32150/0002000099
https://doi.org/10.32150/00020000999f93c0a6-6c54-42bd-b3bc-8f1c8185739d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-02-09 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 英語長文の音読に対する学習者の動機付けについての認知的自己評価 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.32150/0002000099 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
濱田, 裕介
× 濱田, 裕介
× 内野, 駿介
|
|||||||||
著者別名 | ||||||||||
姓名 | HAMADA, Yusuke | |||||||||
言語 | en | |||||||||
著者別名 | ||||||||||
姓名 | UCHINO, Shunsuke | |||||||||
言語 | en | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | This study seeks to clarify cognitive self-assessment of learners' motivation for three different ways of reading aloud. The participants consisted of 42 Japanese students from an all-boys high school. As a treatment, after understanding the content of a long English passage, the participants performed buzz reading (BR), parallel reading (PR), and error-finding reading (EFR) in a separate session. Afterward, they were given identical questionnaires to assess their motivation. Consequently, a significant difference was observed in three of four categories in the questionnaire, suggesting that learners' motivations varied depending on their method of reading aloud. The result of open-ended questions was analyzed using the KJ method, and four noteworthy insights into their motivation for reading aloud were identified. These findings may indicate pedagogical implications for the classroom. | |||||||||
書誌情報 |
北海道教育大学紀要. 教育臨床研究編 巻 74, 号 2, p. 91-103, 発行日 2024-01-31 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||
収録物識別子 | 2758-3902 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
識別子タイプ | NCID | |||||||||
関連識別子 | AB00000284 | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
その他のタイトル | ||||||||||
その他のタイトル | Cognitive Self-assessment of Learners' Motivation for Reading Aloud Long English Passages | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 北海道教育大学 |