ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 北海道教育大学紀要 (online ISSN 2759-6680)
  2. 第76巻 基礎研究編

ESL vs. EFL : High School Students’ Perspectives on English Learning in Uganda and Japan

https://doi.org/10.32150/0002000326
https://doi.org/10.32150/0002000326
7baf746b-8914-4b63-a0dc-cc17651729e3
名前 / ファイル ライセンス アクション
76-a10.pdf 76-a10.pdf (158.9 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-12-13
タイトル
タイトル ESL vs. EFL : High School Students’ Perspectives on English Learning in Uganda and Japan
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.32150/0002000326
ID登録タイプ JaLC
著者 キネネ, ステファン

× キネネ, ステファン

ja キネネ, ステファン

Search repository
笠原, 究

× 笠原, 究

ja 笠原, 究

Search repository
著者別名
姓 STEPHAN, Kinene
言語 en
著者別名
姓 KASAHARA, Kiwamu
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper aims to examine how senior high school students in countries where Englishis taught as a Second Language(ESL), and as a Foreign Language(EFL) respectively,perceive English. For this research, Uganda and Japan were selected as representativecountries of ESL and EFL contexts. An online questionnaire was developed and distributedto participants to explore what students at a relatively similar academic level in these twodifferent English language contexts think about the role of English in their lives. Each groupconsisted of 38 students, making a total sample size of 76. The findings revealed somesimilarities: both groups were highly motivated and viewed English learning valuable.However, regarding the primary use of English in their lives, participants from the ESLcontext (Uganda) viewed English as a prerequisite for formal employment, whereas theircounterparts from the EFL setting (Japan) anticipated using English mainly forcommunication with English speakers abroad. Regarding the question of whether theysupported making English as a compulsory subject at schools in their respective countries,the results showed that both groups were in favor, albeit with varying percentage—the ESLgroup showed stronger support at 82%, compared to 58% in the EFL group.
bibliographic_information 北海道教育大学紀要. 基礎研究編

巻 76, p. 123-131, 発行日 2024-11-29
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2759-6680
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
その他のタイトル
その他のタイトル ESLとEFLの比較 : ウガンダと日本の高校生は英語学習をどのように考えているか
言語 ja
出版者
出版者 北海道教育大学
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-12-13 02:21:03.985868
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

キネネ, ステファン, 笠原, 究, 2024, ESL vs. EFL : High School Students’ Perspectives on English Learning in Uganda and Japan: 北海道教育大学, 123–131 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3