ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 北海道教育大学紀要 (online ISSN 2759-6680)
  2. 第70巻 第2号 教育科学編

幼小接続を見通したソーシャルスキル教育と読み聞かせの実践が幼稚園教諭としての資質・能力に与える効果

https://doi.org/10.32150/00006851
https://doi.org/10.32150/00006851
7e7622d8-c72e-487b-a6a2-4d080e2184d2
名前 / ファイル ライセンス アクション
70-2-a03.pdf 70-2-a03.pdf (354.3 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-04-10
タイトル
タイトル 幼小接続を見通したソーシャルスキル教育と読み聞かせの実践が幼稚園教諭としての資質・能力に与える効果
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 kindergarten teacher training program
キーワード
主題Scheme Other
主題 story-telling
キーワード
主題Scheme Other
主題 social skills education
キーワード
主題Scheme Other
主題 connectivity from pre to primary school
キーワード
主題Scheme Other
主題 contents of childcare and education of language
キーワード
主題Scheme Other
主題 help-seeking preference
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.32150/00006851
ID登録タイプ JaLC
著者 本田, 真大

× 本田, 真大

本田, 真大

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 17774
姓名 HONDA, Masahiro
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of the present study was to examine the effects on qualifications and abilities as preschool teachers through conducting the story-telling and social skills education from the view point of the connectivity from pre to primary school. A questionnaire was filled in by 18 university students who attended the seminar,“ Contents of childcare and education of language.” The result of ANOVA indicated that three aspects of teaching standards for a kindergarten teacher training program, efficacy of social skills education, help-seeking preference were increased. This suggested that repeating the evaluations and improvemtents through the training of story-telling and social skills education in the seminar is effective in enhancing several traits and skills of preschool teachers.
書誌情報 北海道教育大学紀要. 教育科学編

巻 70, 号 2, p. 33-42, 発行日 2020-02
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13442554
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11273292
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
その他のタイトル
その他のタイトル The Effects on Preschool Teachers’ Qualifications and Abilities Assessed through Story-Telling and Social kills Education from the Perspective of the Transition from Pre to Primary School
出版者
出版者 北海道教育大学
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 16:28:18.507405
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3