WEKO3
アイテム
幼児教育における主体的・対話的で深い学びの体験の抽出 : 幼稚園の異年齢集団遊び「あそびっこだいさくせん」の実践(3)
https://doi.org/10.32150/00007017
https://doi.org/10.32150/000070170cc94d7e-9112-45cb-ae5b-100d28feef06
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-10-14 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 幼児教育における主体的・対話的で深い学びの体験の抽出 : 幼稚園の異年齢集団遊び「あそびっこだいさくせん」の実践(3) | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | proactive dialogic deep learning | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | kindergarten teacher training program | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | infant | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.32150/00007017 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
本田, 真大
× 本田, 真大
× 小椋, 美和子
|
|||||||||
著者別名 | ||||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||||
識別子 | 18412 | |||||||||
姓名 | HONDA, Masahiro | |||||||||
著者別名 | ||||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||||
識別子 | 18413 | |||||||||
姓名 | OGURA, Miwako | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | This study aimed to extract experiences about proactive dialogic deep learning in kindergarten. Some experiences were illustrated by analysing documents on ten practices of three- to five-year-old infants in their playful time during extracurricular hours. The necessity of creating physical and psychological environments and teacher’s supports for proactive dialogic deep learning were discussed. | |||||||||
書誌情報 |
北海道教育大学紀要. 教育科学編 巻 72, 号 1, p. 61-69, 発行日 2021-08 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 13442554 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11273292 | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
その他のタイトル | ||||||||||
その他のタイトル | Extraction of Experiences about Proactive and Dialogic Deep Learning in Kindergarten : The Practices of Multi-age Infants during Playful Time (3) | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 北海道教育大学 |