ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 北海道教育大学紀要 (online ISSN 2759-6680)
  2. 第73巻 第1・2号 教育臨床研究編

Structured Problem-Solving and Extensive Discussion (Neriage) Approach in Teaching Mathematics : A Case Study on Hokkaido University Education’s Attached Schools

https://doi.org/10.32150/00010860
https://doi.org/10.32150/00010860
71a1fb1f-8d6d-401c-9de4-d63640be64d3
名前 / ファイル ライセンス アクション
73-1.2-b17.pdf 73-1.2-b17.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-02-09
タイトル
タイトル Structured Problem-Solving and Extensive Discussion (Neriage) Approach in Teaching Mathematics : A Case Study on Hokkaido University Education’s Attached Schools
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.32150/00010860
ID登録タイプ JaLC
著者 NATAN, Alfredo Jr.

× NATAN, Alfredo Jr.

NATAN, Alfredo Jr.

Search repository
ISHII, Hiroshi

× ISHII, Hiroshi

ISHII, Hiroshi

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 27783
姓名 ナタン, アルフレッド
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 27784
姓名 石井, 洋
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The Japanese approach in teaching mathematics is quite different from other countries. Since Japan is one of the top-ranked countries in mathematics teaching and learning, many educational organizations are interested in its system. This study examines the structured problem-solving approach, which is centered on the strategy of extensive discussion (Neriage), and investigates how these strategies are planned and executed by teachers at the schools attached to Hokkaido University of Education. How these approaches contribute to the effective achievement of goals in the classroom and national standards is also analyzed. Additionally, mathematics textbooks were analyzed and classroom observations were conducted. A survey was conducted to examine the facilitation and effective use of the approaches. Findings from the different analyses and observations indicate that Neriage is a critical part of the structured problem-solving approach, which is a significant factor in the achievement of learning goals and development of higher-order mathematics skills among students.
書誌情報 北海道教育大学紀要. 教育臨床研究編

巻 73, 号 1・2, p. 189-201, 発行日 2023-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 27583902
書誌レコードID
識別子タイプ NCID
関連識別子 AB00000284
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
その他のタイトル
その他のタイトル 算数指導における構造化された問題解決と練り上げアプローチ : 北海道教育大学附属学校の事例研究
出版者
出版者 北海道教育大学
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 14:37:26.811744
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3